Rodzice wydając polecenia dzieciom sprawiającym trudności oraz dzieciom
z ADHD często nie sprawdzają czy dziecko je wykonało. Dzięki temu
dzieci wyciągają wnioski i uczą się (niestety...), iż tego konkretnego
dorosłego nie należy traktować poważnie.
Autorzy Psychologicznej Książki Roku 2011 (Kołakowski i Pisula, 2013) twierdzą, że najczęściej dzieje się to na kilka sposobów:
1. Rodzic wydaje dziecku kilka lub kilkanaście poleceń naraz
(produkując tzw. "szum poleceniowy"). W takiej sytuacji
najprawdopodobniej nie uda mu się wyegzekwować ich wykonania, bo sam nie
będzie wszystkich pamiętał... 2. Wydając polecenie nie sprawdza jego wykonania. 3. Rodzic wydaje tzw. "polecenia kuchenne" (będąc daleko od dziecka). Oprac. Małgorzata Podniesińska, psycholog
Źródło: Kołakowski, A. i Pisula, A. (2013). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: GWP.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz