czwartek, 27 marca 2014

Sens życia

Irvin D. Yalom
"Potrzebujemy sztuki, powiedział Nietzsche, inaczej prawda nas zniszczy...

(...) Sens życia? Sens mojego życia...
Chociaż udaję, że akceptuję wszystkie pomysły na życie, potajemnie dziele je na brązowe, srebrne i złote. Niektórzy ludzie żyją nadzieja mściwego triumfu; inni - pogrążeni w rozpaczy - marzą tylko o spokoju, izolacji i uwolnieniu się od bólu; niektórzy poświęcają życie walce o sukces, bogactwo, władzę, prawdę; inni dążą do przekroczenia samych siebie i poświęcają się wyższym celom lub drugiej istocie - człowiekowi lub Bogu. Są też tacy, którzy znajdują sens życia, służąc innym, dążąc do osobistego rozwoju lub oddając się twórczości.
(...) Twórczość jest dla mnie złotym pomysłem i obróciłem całe moje życie, całe moje doświadczenie, całą moją wyobraźnię w stertę tlącego się kompostu, z której od czasu do czasu staram się stworzyć coś nowego i pięknego..."

Źródło: Yalom, I. D. (2011). Mama i sens życia. Opowieści psychoterapeutyczne. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.

Oprac. Małgorzata Podniesińska, psycholog

2 komentarze:

  1. Witam serdecznie,
    śpieszę donieść, że w Krakowie odbędzie się konferencja na której honorowym gościem będzie Irving Yalom :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Małgosiu,
      b. dziękuję za informację. To na pewno będzie wspaniałe wydarzenie...
      Pozdrawiam serdecznie
      Małgorzata Podniesińska

      Usuń